A Beszerzői Bár 6.0 október 17-i élő és 22-i online napjának tervezett programja
Október 17. – Europa Event Center
8:15 | Kapunyitás
8:30 | Különköszöntő
9:00-12:15 | Délelőtti program
9:00 – Köszöntés
9:25 – Temesvári Orsolya motivációs előadása
9:45 – Kuti Ákos gazdasági elemző és Südy György közös előadása
10:35 – Az Év Beszerzési Csapata díj nyertese – bemutató előadás
10:45 – Kérdések
10:55 – Szünet
11:35 – A Digitalizáció podcast bemutatkozása
11:45 – World Cafe beszélgetés – első kör (előtte: a módszertan bemutatása)
13:25-14:45 | Ebéd
14:45-18:40 | Délutáni program
14:45 – Folytatjuk!
14:50 – Litkai Gergely előadása
15:20 – Második World Cafe beszélgetés – második kör
16:50 – Szünet
17:50 – A Mentori program első éve – bemutató
18:05 – A Beszerzés nagykövete
18:15 – Fenntartható Beszerzésért Díj – díjátadó
18:35 – A szakmai program zárása
18:15-től | Vacsora
19:15-21:30 | Esti program
19:40 – Quiz
20:00 – Tombola
20:45 – Networking és after party
21:20 – Hivatalos zárás
Október 22. – online nap
9:00-12:55 | Délelőtti program
I. blokk: 9:00-10:55
9:00 – KÖSZÖNTŐ – Südy György
9:15 – Beszerzési spiritusz: stresszkezelés és motiváció megőrzése – Gulyás János, partner ⏐ Beszerzés.hu
9:35 – AI ismerkedőknek: Mesterséges intelligencia a beszerzésben – Török Zoltán, Director of Procurement | OTP Bank
9:55 – ESG a beszerzésben: muszájból vagy szívből? – Fertetics Mandy, managing director ⏐ Alternate
10:15 – Sztenderdizáció vs. innováció? Mit adhat a lean a beszerzésnek? – Csuhai József, Regional Indirect Sourcing Leader ⏐ GE Power
10:35 – AI haladóknak: Mesterséges intelligencia a beszerzésben – mi jön a kezdeti hype után? – Bali Gabriella, Senior Procurement Manager – Central and Eastern Europe ⏐ Microsoft
10:55 – SZÜNET
II. blokk: 11:15-12:55
11:15 – Indirekt beszerzés reloaded: értékteremtés holisztikusan – Gréczi Milán, Head of non-IT Procurement and Outsourcing Management ⏐ Raiffeisen Bank Hungary
11:35 – Csak a változás az állandó a beszerzésben? Megoldási stratégiák – Molnár Péter, Head of Procurement and Logistics | KESZ Group
11:55 – Stratégiai beszerzés a változás közepette: Hogyan válj elengedhetetlen Business Partnerré? – Kékesi-Palya Tímea, Corporate Investment Sourcing Team leader ⏐ Continental Automotive Hungary Kft.
12:15 – Beszerzés branding: a cégen belüli elismertség növelése – Galgán Tibor, Supply Chain Director | Coloplast
12:35 – 2025: Szemléletváltás a beszerzésben – Hemrichné Hollósi Andrea, Procurement Controls and Excellence Senior Manager | bp
12:55 – EBÉDSZÜNET
13:15-15:15 | Délutáni program
III. blokk
13:15 – Digitális (r)evolúció a beszerzésben – Kerényi Gábor, Chief Procurement Officer | MVM
13:35 – Árak kezelése az indirekt beszerzésben – Gellén Gábor, Local Sourcing Manager | Vodafone Shared Services Europe
13:55 – AI bónusz: Mesterséges intelligencia a beszerzésben – mi jön a kezdeti hype után? – Gábriel Tibor, Indirect Strategic Buyer ⏐ ACPS Automotive Group
14:15 – Stratégiai beszerzés a változás közepette: Hogyan válj elengedhetetlen Business Partnerré?- Theil-Czeglédy Balázs, Global Sr. Director, Group Purchasing, Base Materials | GRUNDFOS
14:35 – Beszerzés branding: a cégen belüli elismertség növelése – Hajós Edit, Head of Procurement | Generali Hungary
14:55 – ZÁRSZÓ – Südy György, tulajdonos | Beszerzés.hu
Ízelítő az idei forró témákból
Fő formátumunk: World Cafe beszélgetés
A Beszerzői Báron kiemelt plenáris előadások mellett interaktív és gyakorlatias World Cafe beszélgetések zajlanak melynek célja a közösségi tudás összegyűjtése.
10-12 fős asztaltársaságok – az érdeklődési körüknek megfelelően – beszélgetnek szakértő témavezetők moderálásával a legégetőbb beszerzési témákról.
A rendezvényt követő online nap során minden témavezető - saját tudásával kibővítve - bemutatja az asztaltársasága által elért eredményeket, a szinergizált tudást.
Digitális (r)evolúció a beszerzésben
A hatékony és hatásos beszerzéshez elengedhetetlen ma már elengedhetetlen egy megfelelő e-beszerzési rendszer. Egy olyan rendszer, ami nem csak plusz adminisztrációt hanem értéket jelent. Milyen lehetőségei és lépései vannak a digiitalizációnak? Hol tart most a szakma? Erről szól az asztalbeszélgetés.
A várható tartalomról
- Digitalizáció pro és kontra: mikor és hogyan éri meg?
- A digitális (r)evolúció fokozatai a beszerzésben
- Hol tartunk most a digitalizációban, hol vannak a lehetőségeink határai?
- Hogyan adjuk el a digitalizációt házon belül? Milyen ellenvetésekre lehet számítani?
- Hogyan válasszunk ki e-beszerzési rendszert?
- Az e-beszerzési rendszerek bevezetésének lépései és sikerkritériumai
- Buktatók a bevezetés után: support, upgrade, egyedi fejlesztések meg a többiek
- Milyen hibákat lehet elkövetni és hogyan kerüljük el őket?
- Tapasztalatok, best practice-ek a teljes digitalizáció felé vezető úton
Mesterséges intelligencia a beszerzésben - mi jön a kezdeti hype után?
Ennél az asztalnál kíváncsiak leszünk az első benyomásaidra és a tapasztalataidra.
A határaink újragondolása: A mesterséges intelligencia megjelenése a beszerzésben forradalmat indított el, átalakítva a hagyományos folyamatokat, új utakat nyitva a hatékonyság és az innováció előtt. Beszélgetésünk az AI és a beszerzés izgalmas metszéspontjába merül el, hogyan alakítja át a beszerzési folyamatokat, a szerződéskezelést és a kockázatértékelést.
Foglalkozunk majd a mesterséges intelligencia a beszerzésben már alkalmazott területeivel, bevezetésének kihívásaival, valamint azokkal a készségekkel, amelyekre a beszerzési szakembereknek szükségük van ahhoz, hogy maximalizálják ennek az áttörő technológiának az előnyeit.
Csatlakozz hozzánk, hogy közösen formáljuk a beszerzés jövőjét az AI korában.
ESG a beszerzésben: muszájból vagy szívből?
Az EU Social Taxonomy törekvései, a CSRD (kötelező jelentéstétel) vagy a CSDDD (fenntarthatósági gondos eljárás) direktívák, de még a Green Deal, Zöld megállapodáshoz kapcsolódó szabályozások is mind célul tűzik ki az igazságosabb társadalomhoz, a jólléthez és egyenlő esélyekhez való hozzájárulást.
Tartalom
- Az ESG és a fenntarthatósági szabályzás legfontosabb elemei és azoknak háttere
- Milyen előnyei vannak számodra az ESG bevezetésének?
- Mik a sikerkritériumok? Hogyan valósítsam meg a céljaimat?
- Milyen plusz költségekkel és terhekkel jár az ESG? Hogyan érheti meg?
- Milyen beszerzési stratégiát érdemes követni az ESG bevezetésénél? Hogyan kezeljem a beszállítókat, hogyan értékeljem őket?
- Mi lehet reális cél a bevezetés során?
- BuySocial: hogyan találjam meg a potenciáis beszállítókat és hogyan szűrjem meg őket?
Sztenderdizáció vs. innováció? Mit adhat a lean a beszerzésnek?
A beszerzői munkához elengedhetetlenek a strukturált, jól definiált folyamatok. Ezzel együtt a folyamatok, eljárások nem csak segítik és meghatározzák az életünket, hanem néha meg is kötik a kezünket. Mi a megoldás, hogyan lehet fejleszteni a beszerzési folyamatokat úgy, hogy megtaláljuk az arany középutat? Ezzel foglalkozik ez asztal.
Tartalom:
- Az értékteremtés titkos eszköze? A lean menedzsment hatása az ellátási láncra: ismerd meg a módszereket, amelyekkel minden lépés értéket ad a végtermékhez, és hogyan optimalizálhatod a beszállítói kapcsolatokat egy teljesen új szinten!
- „Többet elérni kevesebbel” – egy új corporate szlogen vagy tényleg működik a gyakorlatban?
- Hatékonysági eszközök a direkt és indirekt beszerzésben
- Veszteség és hulladékmenedzsment a beszerzésben. Fedezd fel, hogyan szüntetheted meg az idő- és erőforráspazarlást a beszerzési láncban, és alakíthatod át a vállalatod hatékonyságát a lean menedzsment segítségével!
- Kaizen forradalom: folyamatos fejlesztés a beszerzés aranybányája! Ismerd meg fel, hogyan válhat a Kaizen filozófia az üzleti sikerek hajtóerejévé, javítva a beszerzési teljesítményt és rugalmasságot a folyamatos fejlesztés révén!
Stratégiai beszerzés a változás közepette: Hogyan válj elengedhetetlen Business Partnerré?
Tartalom:
- A beszerzés szerepének újradefiniálása: Belső csendőr helyett stratégiai üzleti partner
- A beszerzés a frontvonalban: Hogyan lépjünk ki a háttérből?
- Csapatkohézió: Hogyan alakítható át a beszerzési csoport összetartó csapattá?
- Egyensúly a támogatás és kontroll között: Üzleti partnerként támogató és ellenőrző szerepben egyszerre?
- A beszerzési szabályzat rugalmassága: Ragaszkodjunk hozzá tűzön-vízen át, vagy legyünk rugalmasak?
- A beszerzés önértékelése és megítélése: Mit gondolunk magunkról és mit gondolnak rólunk? A beszerző: megmondó ember vagy belső tanácsadó?
- Szakértők, expertek, key userek és championok a beszerzésen belül: Hogyan növelhetjük tovább a beszerzési folyamatok hatékonyságát?
- COE (Center of Expertise) a beszerzésben: Tudásközpont vagy újabb kontrollszervezet?
Újratervezés: beszerzési szervezet vezetése változó környezetben
A változás létünk egyik fontos része, egyéni és üzleti életünk mozgatórugója. Az egyén és szervezet oldaláról nézve az elkövetkező évek nagy kihívásai a válságok és változások jeleinek időben történő felismerése, stratégiák és fejlesztési tervek időben történő megalkotása, akciók időben történő elindítása és végrehajtása. Elengedtethetetlen a változásokhoz a rugalmas, és alkalmazkodó viselkedés kialakítása, valamint a változtatásból adódó fejlődési potenciálok kiaknázása, a megújulás véghezvitele.
A kerekasztal beszélgetés fő célja, hogy a résztvevők megosszák saját beszerzési területükön milyen változásokat és válságokat éltek meg, valamint mit tettek, vagy javasolnak tenni a kollégáknak annak érdekében, hogy:
- Megelőzzük a válságot, és a változtatás jó irányba menjen?
- Milyen nehézségeket okozott, ha nem alkottuk meg időben a változtatási stratégiánkat, terveinket, lépéseinket?
- Milyen kommunikációt követtünk a sikeres változtatás végrehajtása érdekében?
- Hogyan kezeltük a félelmeket?
- Hogyan hoztuk ki a pozitív hozzáállást a kollégákból?
- Milyen szemléletű beszerzők élhetik túl a változásokat, változtatásokat?
- Mi a beszerzési vezető szerepe és feladata a változtatásban?
- Konkrét beszerzési esetek kielemzése, mit tanulhatunk egymástól (különösen a digitális transzformáció, szoftverbevezetések/cserék/funkcióbővítések, új beszerzési szabályzó rendszerek)
- Milyen változás menedzsment eszközöket használtunk a siker érdekében?
- Milyen hatásai voltak a beszerzés területére a válságoknak, változtatásoknak?
- Mit tettünk annak érdekében, hogy a munkavállalói elkötelezettséget növeljük, a munkaerőt megtartsuk?
Ez az asztal főleg vezetők számára van. Beszerzési vezetőként a változás létünk egyik meghatározó és állandó része. Kérdés, hogy megújulásra sarkall vagy lebénít. Az egyén és szervezet oldaláról nézve az elkövetkező évek nagy kihívásai a válságok és változások jeleinek időben történő felismerése, stratégiák és fejlesztési tervek időben történő megalkotása, akciók időben történő elindítása és végrehajtása
Elemei:
- Mi a beszerzési vezető szerepe és feladata a változásban?
- Mit tegyél beszerzési vezetőként, ha minden változik körülötted? Milyen szemlélettel tudsz lépést tartani?
- Hogyan menedzseld a csapatod? Hogyan osszd be bölcsen a szűkös emberi erőforrásokat? Objektíven értékelni a kollégáid és fenntartani a motivációjukat.
- Mi lehet a reális kapacitás és beszerzői létszám a sikeres működéshez? Hogyan adjam el ,ha bővíteni szeretném a csapatot?
- Hogyan add el újra és újra a változást az embereidnek, a vezetőségnek?
- Hogyan hozzuk ki a pozitív hozzáállást a kollégákból?
- Hogyan alakíts ki egy olyan rugalmas beszerzési stratégiát, amivel szakmailag le tudod követni a változó célokat és változó környezetet?
- Mit tehetünk annak érdekében, hogy a munkavállalói elkötelezettséget növeljük, a munkaerőt megtartsuk?
Elengedtethetetlen a változásokhoz a rugalmas, és alkalmazkodó viselkedés kialakítása, valamint a változtatásból adódó fejlődési potenciálok kiaknázása, a megújulás véghezvitele.
Részletek:
- Megelőzzük a válságot, és a változtatás jó irányba menjen?
- Milyen nehézségeket okozott, ha nem alkottuk meg időben a változtatási stratégiánkat, terveinket, lépéseinket?
- Milyen kommunikációt követtünk a sikeres változtatás végrehajtása érdekében?
- Hogyan kezeltük a félelmeket?
- Milyen szemléletű beszerzők élhetik túl a változásokat, változtatásokat?
- Konkrét beszerzési esetek kielemzése, mit tanulhatunk egymástól (különösen a digitális transzformáció, szoftverbevezetések/cserék/funkcióbővítések, új beszerzési szabályzó rendszerek)
- Milyen változás menedzsment eszközöket használtunk a siker érdekében?
- Milyen hatásai voltak a beszerzés területére a válságoknak, változtatásoknak?
- Mit tettünk annak érdekében, hogy a munkavállalói elkötelezettséget növeljük, a munkaerőt megtartsuk?"
Indirekt beszerzés reloaded: értékteremtés holisztikusan
Ez a beszélgetés azt mutatja meg neked, hogyan tudsz indirekt beszerzőként széles nyomtávon haladva egyszerre több területen is értéket teremteni a PURCHASE mozaikszó mentén:
- P mint Performance: hogyan mérjük a beszerzés teljesítményét
- U mint Uniformity: a beszerzés mint kompetencia központ
- R mint Risk management: due dilligence, beszállítói értékelé
- C mint Compliance: transzparensz és etikus viselkedés
- H mint Havaria: rugalmas és agilis beszerzés krízis helyzetekben
- A mint Association: a beszerzési kapcsolatok fontossága cégen belül és cégen kívül
- S mint Supervison: folyamat és büdzsékontroll
- E mint Evolution: folyamatos fejlődés
Hogyan tudod a legjobban támogatni a vállalatod működését? Hogyan találd meg ebben a személyes helyed? Hogyan töltsön el ez téged örömmel?!
Mely értékteremtési ötletek váltak be másoknál? Melyek nem? Konkrét ötletek és lehetőségek.
Beszerzés branding: a cégen belüli elismertség növelése
Ez a beszélgetés a beszerzés értékének láthatóbbá és érthetőbbé tételével foglalkozik.
Beszerzőként nem arról vagyunk híresek, hogy túl marketingeljük magunkat. A napi mókuskereék mellett nehéz még arra is időt szánni, hogy eladjuk a sikereinket, építsük a brandünket. Hogyan törjek ki ebből a helyzetből, hol kezdjem el?
Tartalom:
- Beszerzési marketing: hogyan tudsz valódi hozzáadott értéket adni a szervezetnek? Több tucat ötlet arra, hogy ne csak „megtakarítás gyár” legyen a beszerzés.
- Tényleg tudod, hogy mire van leginkább szüksége a szervezetnek? Mi tegyél, ha mást várnak el tőled, mint amit te gondolsz a beszerzés szerepéről?
- Belső kommunikáció: nem elég az aranytojást megtojni, kotkodácsolni is kell!
- Beszerzési kommunikációs terv. Kinek, mit, milyen csatornán kommunikáljak. Hogyan pozícionáljam (újra) a beszerzést cégen belül? Suttogó propaganda a cégen belül. Hogyan kezeljem?
- Asszertivitás vs. stakeholder menedzsment: hol vannak a határok? Hogyan kezeljem a konfliktusokat házon belül?
- Mennyire a mi felelősségünk, ha nem ismernek el minket?
- Hová pozíciónáljuk a beszerzést? Legyünk tisztában a vállalaton belüli szerepünkkel.
- Hogyan lehet hatékonyan kommunikálni a beszerzés hozzájárulását a cég működéséhez kollégális és vezetői szinten?,
- Csatlakozz hozzánk, hogy megoszthasd velünk meglátásaid és stratégiáid, és megtudd, hogyan tudod tovább növelni a beszerzés szerepét és elismertségét a szervezeten belül!
Csak a változás az állandó a beszerzésben? Megoldási stratégiák
Beszerzőként elengedtethetetlen a változásokhoz a rugalmas, és alkalmazkodó viselkedés kialakítása, valamint a változtatásból adódó fejlődési potenciálok kiaknázása, a megújulás véghezvitele.
A kerekasztal beszélgetés fő célja, hogy a résztvevők gyakorlatias módon megosszák saját i területükön milyen változásokat és válságokat éltek meg és mit tanultak belőle.
Tartalom:
- Nem tetszik egy változás? Állj az élére? Hogyan ragadjuk meg a lehetőségeket?
- Beszállító menedzsment változó környezetben
- Mikor lehet egy változásból válság és hogyan előzzük meg?
- Hogyan fogadtassuk el a változásokat (új rendszerek, új célok, stb.) a beszállítókkal?
- Milyen nehézségeket okozhat ha nem alkotjk meg időben a változtatási stratégiánkat, terveinket, lépéseinket?
- Milyen kommunikációt kövessüünk a sikeres változtatás végrehajtása érdekében?
- Hogyan kezeljük a félelmeket a beszerzők, a szakterület és a beszállítók részéről
- Milyen szemléletű beszerzők élhetik túl a változásokat, változtatásokat?
- Mi egy beszerzői szerepe és feladata a változtatásban?
- Konkrét beszerzési esetek kielemzése, mit tanulhatunk egymástól (különösen a digitális transzformáció, szoftverbevezetések/cserék/funkcióbővítések, új beszerzési szabályzó rendszerek)
- Milyen változás menedzsment eszközöket használtunk a siker érdekében?
- Milyen hatásai voltak a beszerzés területére a válságoknak, változtatásoknak?
Árak kezelése az indirekt beszerzésben
Ez a kerekasztal-beszélgetés az árkontrollal kapcsolatos kihívásokat és stratégiákat vizsgálja meg különböző ágazatokban.
Az árkontroll a globális gazdasági környezet bizonytalanságai miatt ma már valódi művészetnek számít. Keressük közösen az eszközöket és taktikákat, amelyekkel megfogjuk a költségeket, de még nem mennek a minőség vagy a beszállítói kapcsolatok rovására!
Megvitatjuk a beszállítókkal folytatott tárgyalási taktikákat, a kereslet előrejelzésének és a piaci információknak a hatékony felhasználását, valamint a folyamatok optimalizálásával elérhető költségmegtakarítás lehetőségeit.
Tartalom:
- hogyan bontsam meg az árat? Mik főbb árfaktorok?
- hogyan tudom validálni a beszállító áremelési szándékát, mértékét?
- szempontok egy áremelés letárgyalása esetén
- átárgyalási stratégiák az egyes indirekt kategóriákban: FM, IT, karbantartás, stb.
- a TCO szerepe az ármegállapodások esetén
- árkontrol eszközök: indexing, mennyiségi taktikák, skonto, e-aukció, stb.
Beszerzési spiritusz: stresszkezelés és motiváció megőrzése
Beszélgetésünkön a hatékony karriertervezés stratégiáit vizsgáljuk meg, beleértve a növekedési lehetőségek azonosítását, a reális célok kitűzését és a személyes törekvések összehangolását a szervezeti igényekkel.
A motiváció pszichológiájába is belemerülünk, és megvitatjuk, hogyan lehet energiát gyűjteni a rutinfeladatok szorításában, hogyan lehet megbirkózni a stresszel, és hogyan lehet fenntartani a munka és a magánélet egyensúlyát.
Ebben a beszélgetésben résztvevőink olyan praktikus eszközöket és stratégiákat osztanak meg, amelyek segítenek a szakmai kihívásokkal való megbirkózásban, a reziliencia erősítésében és a motiváció folyamatos fenntartásában.
A sikeres és hatékony működés érdekében beszerzőként létfontosságú a stressz kezelése, a kitartás fenntartása és a motiváció megőrzése.
Csatlakozz hozzánk ebben a különleges beszélgetésben, és tapasztald meg, hogyan segíthet ez a tudás a munkában és a személyes életedben egyaránt!
További tartalmak:
- Sikertényezők beazonosítása és felmutatása a meglévő munkámban
- Célorientált működés
- Elégedettség elérése( igénylő, vezetők , és saját)
- Hol csináljak karriert? Házon belől, vagy máshol?
- Szakmai növekedési pálya
"Nekik mindent szabad?" Domináns és monopol beszállítók kezelése
- Legyél kreatív: amikor a normál eszközök nem működnek. Hogyan variáld a motiváló/barátságos stratégiát a keményebb eszközökkel?
- Hogyan motiváljam a beszállítót (igen, erre is szükség van!)? Hozzuk ki a legtöbbet belőlük.
- Ha minden kötél szakad: hogyan menjek el a végsőkig az akaratérvényesítésben?
- Bevált beszerzési stratégiák a kitettség csökkentésére
- Javasolt tárgyalási stratégiák és taktikák az extrém helyzetek kezelésére
2025: Szemléletváltás a beszerzésben
Próbálj egy lépéssel előtte járni a többieknek. Ez az asztaltársaság a jövő várható kihívásaival és az arra való felkészüléssel foglalkozik.
Tartalom:
- Hol tart most a beszerzés? Hol tartasz te: Cost management vs. category menedzsment vs. value management
- A beszerzési stratégia igazítása a jövő vállalati stratégiájához – vagy oda-vissza?
- Szemléletváltás kinek a fejében kell, hogy elkezdődjön? Ki az első? A motorja vagy a kormánya lesz a beszerzés a változásnak?
- Mire számíthatunk 2025-ben? Melyik iparágban milyen változások zajlanak? Hol fog erősödni vagy gyengülni a beszerzés szerepe?
- Hogyan készüljünk fel a jövő kihívásaira: Ukrajna újraépítése, EU vs. USA vs. Kína, stb.
- Transzparencia és láthatóság: kerüljön reflektorfénybe a beszerzés!
- Ötletek a belső kapcsolatok tudatos fejlesztésére, stakeholder menedzsment.
Global sourcing a zsugorodó világban
Kinyílt a világ, mégis szűkölnek a beszerzési lehetőségek. Világjárványok, a Szuezi-csatorna elzárása, geopolitikai konfliktusok – mindez komoly hatással volt és van az ellátási láncokra.
Tartalom:
- Mi zajlik a világban, mik a globális tendenciák? Hogyan hat ez ki a beszerzésre és hogyan készüljünk fel erre?
- Mi számít ma a beszerzésben „olcsó országnak”? Kína vs. India vs. Afrika. Low cost vs. Best class country sourcing.
- Mi az ázsiai beszállítók válasza az ellátási láncok rövidítésére, Kelet-Európa előretörésére? Hogyan érint ez minket Magyarországon?
- Hogyan reagálnak a gyártók a változó beszerzési igényekre, hogyan tudjuk őket felkészíteni a változásra?
- Kreatív beszállító menedzsment, hogy lefedjem a megváltozó igényeket: supplier enable, onboarding, heureka programok, beszállítói innovációk, vendor management.
- Reziliens ellátási láncok kialakítása: dual sourcing, alternate sourcing, globális geopolitikai kockázatok kezelése
- Mi van a kategória menedzsmenten túl: hogyan lépjünk tovább egy globális piacon?
Adjunk együtt választ az ellentmondásokra, kínáljunk megoldást a lehetetlennek tűnő kérésekre!
Procurement intelligence: információk megszerzése, iparági indexek, beszállítók leellenőrzése
Beszerzőként az egyik legnagyobb fegyvered az információ. Tudj meg mindent a beszerzendő termékről, a beszállítóról, a beszállítói piacról és a trendekről. Lásd át az árakat és az árfelhajtó tényezőket.
Tartalom
- piaci adatok megszerzése ingyenes és fizetős adatbázisokból
- információgyűjtés a beszállítóktól és a beszállítókról kreatív technikákkal
- iparági indexek helyes használata és azokból következtetés
- az árbontás lépései, a főbb árfaktorok beazonosítása, és benchmarkolása

